Τήν Πέμπτην, 26ην Ὀκτωβρίου/8ην Νοεμβρίου 2012, ἑωρτάσθη ὑπό τοῦ Πατριαρχείου ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Μυροβλήτου εἰς τόν ἐπ’ ὀνόματι αὐτοῦ ἱερόν Ναόν, τόν ἐντός τῆς Ἁγιοταφιτικῆς Ἀδελφότητος καί παρά τήν Σχολήν, τήν ἐπονομαζομένην «τοῦ Ἁγίου Δημητρίου». Ὁ ἱερός αὐτός Ναός εἶναι εἷς τῶν ἀρχαίων Ναῶν τοῦ Πατριαρχείου εἰς τήν Παλαιάν Πόλιν τῶν Ἱεροσολύμων. Ἐχρησίμευε δέ ὡς Ναός διά τούς μαθητάς τῆς προσκειμένης αὐτῷ ἄχρι τοῦ 1970 Ἱερατικῆς Σχολῆς τοῦ Πατριαρχείου.
Εἰς τόν ἱερόν ναόν τοῦτον προεξῆρξεν ὡς χοροστατῶν ἀφ’ Ἑσπέρας τοῦ Ἑσπερινοῦ, ἡ Α.Θ.Μ. ὁ Πατήρ ἡμῶν καί Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, ἐν ᾧ οἱ Ἁγιοταφῖται Ἱερομόναχοι ἐτέλεσαν τήν μετ’ ἀρτοκλασίας ἀκολουθίαν, ὡς ἐφημέριοι ὑπό τόν ἐφημερεύοντα Ἀρχιμανδρίτην π. Κάλλιστον καί ἔψαλαν εἰς ὕφος Βυζαντινόν ὁ Πρωτοψάλτης τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ π. Εὐσέβιος καί ὁ Τυπικάρης Ἀρχιμανδρίτης π. Ἀλέξιος καί παρηκολούθησαν ἐν εὐλαβείᾳ μοναχοί, μονάζουσαι καί προσκυνηταί καί οἱ δόκιμοι μαθηταί τῆς Πατριαρχικῆς Σχολῆς, τῆς στεγαζομένης νῦν εἰς τό κτίριον τῆς Ἁγίας Σιών.
Ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς προεξῆρξε πάλιν ὡς χοροστατῶν ὁ Μακαριώτατος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων καί οἱ ἐφημέριοι τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ τῶν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης ἐτέλεσαν τήν θείαν Λειτουργίαν, εἰς τήν ὁποίαν προσῆλθον πολλοί εὐσεβεῖς Ἑλληνορθόδοξοι καί Ἀραβόφωνοι πιστοί καί οἱ Ἀραβόφωνοι μαθηταί τῆς λειτουργούσης νῦν παρά τόν ἱερόν Ναόν Σχολῆς τοῦ Πατριαρχείου δι’ Ἀραβοφώνους μαθητάς.
Μετά τήν θείαν Λειτουργίαν ὁ Μακαριώτατος ηὐχήθη τάς πρεσβείας καί τήν προστασίαν τοῦ Ἁγίου Δημητρίου εἰς τούς Ἁγιοταφίτας Πατέρας, τούς συναχθέντας εἰς τό Ἐπιτροπικόν καί εἰς πάντας τούς τιμήσαντας διά τῆς συμμετοχῆς αὐτῶν τήν λαμπράν ἑορτήν ταύτην.
Ἠκολούθησε σχολική ἐκδήλωσις εἰς τό παρά τόν Ἱερόν Ναόν τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Σχολεῖον τοῦ Πατριαρχείου, εἰς τήν ὁποίαν ἐκδήλωσιν ἀνεγνώσθη τό συναξάριον τοῦ Ἁγίου Δημητρίου ἀραβιστί καί ἑλληνιστί, καί οἱ μαθηταί ἐπαρουσίασαν παιδικούς χορούς καί πάντες ἐχάρησαν μέ τό ἑόρτιον κέρασμα καί τάς ἑορτίους προσφωνήσεις τῶν διδασκάλων καί τοῦ Διευθυντοῦ τῆς Σχολῆς κ. Σαμήρ Ζανανήρη.
Τήν ἐκδήλωσιν ἐπεσφράγισεν ἡ ἑόρτιος προσφώνησις τοῦ Μακαριωτάτου ἔχουσα ὡς ἕπεται:
«Ἀθλήσεως καύχημα, μάρτυς Δημήτριε, Χριστὸν ἐνδυσάμενος, κατεπολέμησας,ἐχθρὸν τὸν ἀνίσχυρον· πλάνην γὰρ τῶν ἀνόμων, ἐν αὐτῷ καταργήσας, γέγονας τοῖς ἐν πίστει, εὐσεβείας ἀλείπτης· διό σου καὶ τὴν μνήμην, σεπτῶς πανηγυρίζομεν», ψάλλει ὁ ὑμνῳδός τῆς Ἐκκλησίας.
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, διδάσκοντες καί διδασκόμενοι.
Σήμερον ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία τελεῖ τήν μνήμην τοῦ ἁγίου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Μυροβλήτου τοῦ ἐν Θεσσαλονίκῃ.
Οὗτος ὁ πιστός μάρτυς τοῦ Χριστοῦ διέπρεψεν ὡς διδάσκαλος τῆς πίστεως τοῦΧριστοῦ γενόμενος οὕτω, ὡς λέγει ὁ ὑμνῳδός αὐτοῦ, «τοῖς ἐν πίστει εὐσεβείαςἀλείπτης».
Ἡ Ἁγία ἡμῶν Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία προσδίδει ἰδιαιτέραν τιμήν εἰς τόν ἑορτασμόν τῶν ἁγίων αὐτῆς μαρτύρων, μαρτύρων τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ. Διά τοῦτο ὁμελῳδός τοῦ Ἁγίου Δημητρίου ἀναφωνεῖ: «Ὤ τοῦ παραδόξου θααύματος! Ἐν οὐρανῷ καὶ ἐν γῇ, ἀγαλλίαμα σήμερον, ἐν τῇ μνήμῃ ηὔγασται Δημητρίου τοῦμάρτυρος, ἐκ τῶν ἀγγέλων ἐπαίνοις στέφεται, καὶ ἐξ ἀνθρώπων ᾄσματα δέχεται», «Ὥ οἷον ἤθλησε! πῶς καλῶς ἠγώνισται! δι’ οὗ ἐχθρός πέπτωκεν ὁδόλιος, Χριστοῦ νικήσαντος».
Ἡ νίκη τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ ἐπικράτησις τῆς τελείας τοῦ Θεοῦ ἀγάπης ἐπί τοῦμίσους τοῦ υἱοῦ τῆς ἀπωλείας, τοῦ διαβόλου. Εἶναι ἡ ἐπικράτησις τοῦ φωτός τῆς ἐν Χριστῷ ἀληθείας ἐπί τοῦ σκότους τῆς πλάνης τοῦ διαβόλου. Διά τοῦτο ὁἀπόστολος Παῦλος, ἀπολογούμενος ὑπέρ τοῦ σταυρικοῦ πάθους τοῦ Χριστοῦ,ἀλλά καί τῶν μιμητῶν Αὐτοῦ, δηλονότι τῶν μαρτύρων, λέγει: «οὐκ ἔστιν ἡμῖν ἡπάλη πρὸς αἷμα καὶ σάρκα, ἀλλὰ πρὸς τὰς ἀρχάς, πρὸς τὰς ἐξουσίας, πρὸς τοὺς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου, πρὸς τὰ πνευματικὰ τῆς πονηρίας ἐν τοῖς ἐπουρανίοις”, (Ἐφεσ. 6,12).
Ἡ Ἐκκλησία, οὖσα τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, εἶναι θεανθρώπινος, δηλονότι θεία καίἀνθρωπίνη, ἐν τῇ ὑποστάσει αὐτῆς, ὁρατή καί ἀόρατος, ἐπίγειος καί οὐράνιος καί, κατά τήν φράσιν τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου, στρατευομένη καί θριαμβεύουσα.Ἰδού, λοιπόν, διά τί ὁ ὑμνῳδός τῆς Ἐκκλησίας λέγει: «Ἐν οὐρανῷ καί ἐν γῇ, ἀγαλλίαμα σήμερον, ἐν τῇ μνήμῃ ηὔγασται Δημητρίου τοῦ μάρτυρος».
Ἡ ἑόρτιος καί παγκόσμιος πανήγυρις τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου μᾶς ὑπενθυμίζει τόν ἀγῶνα, τόν ὁποῖον ἔχομεν ἀναλάβει, ἀφ’ ἧς στιγμῆς ἐνεδύθημεν τόν Χριστόν. Διά τοῦτο ὁ ἱερός Χρυσόστομος κηρύττει λέγων: «Τιμή μάρτυρος, μίμησις μάρτυρος».
Μέ ἄλλα λόγια, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἀγαπητά παιδιά, καλούμεθα νά γίνωμεν μιμηταί τῶν μαρτύρων, καθώς οὗτοι ἐγένοντο μιμηταί τοῦ πάθους τοῦ Χριστοῦ,ἐνδυσάμενοι τόν Χριστόν. Καλούμεθα, ἀγαπητοί μου, νά ἐξοπλισθῶμεν μέ τόν πνευματικόν ὁπλισμόν τοῦ Χριστοῦ, διά νά δυνάμεθα νά ἀντιμετωπίσωμεν τά πανοῦργα τεχνάσματα τοῦ διαβόλου καί διά νά συνεχίσωμεν τήν ἀποστολήν τῆς μαρτυρίας τοῦ Χριστοῦ, τῆς μαρτυρίας τῆς ἀγάπης διά τήν Ἁγίαν ΠόλινἹερουσαλήμ.
«Ἐνδύσασθε τὴν πανοπλίαν τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸ δύνασθαι ὑμᾶς στῆναι πρὸς τὰς μεθοδείας τοῦ διαβόλου», παραγγέλλει ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Δεηθῶμεν τοῦἉγίου Δημητρίου, ὁ ὁποῖος εἶναι καί προστάτης τῆς Πατριαρχικῆς αὐτῆς Σχολῆς, ἀλλά κατ’ ἐπέκτασιν καί τῆς Ἁγίας Πόλεως Ἱερουσαλήμ, ὅπως προστατεύῃ, φυλάττῃ καί κατευθύνῃ τά διαβήματα ἡμῶν εἰς τήν ὁδόν τῆςἀληθείας καί τῆς ἐλευθερίας. Ἀμήν καί ἔτη πολλά».
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας.
Εικόνα του Αγίου Δημητρίου
Η Υποδοχή του Πατριάρχη
Η μεγάλη είσοδος
Το κέρασμα στην τράπεζα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου